Goodrides: vijf maanden verder!

Een interviewtje met onze eigen Frank Noordijk, eigenaar van Goodrides; het Pennekamp Fietsen van nu.

Vijf maanden zitten we nu op de Dorpstraat 106 in Westervoort, met een opgefriste bedrijfsnaam en een kakelvers assortiment. Hoog tijd dus om de tussentijdse balans op te maken.

 

Van Pennekamp Fietsen naar Goodrides en verhuisd naar de overkant van de Dorpstraat. Hoe is het tot nu toe bevallen?

Het was keihard werken met heel wat handjes, maar uiteindelijk hebben we een winkel kunnen neerzetten die veel meer past bij deze tijd en ook toekomstbestendig is. We hebben er absoluut geen spijt van dat we onze winkelformule hebben aangepast. Ook ons team is sterker dan ooit: voor onze full time monteur Chris kent geen enkele e-bike nog geheimen, Willem verzorgt de haal- en brengservice en weet dankzij bijna veertig jaar ervaring in het fietsenvak elke fietser van passend advies te voorzien, Manon zorgt ervoor dat alles op rolletjes blijft lopen, zowel voor als achter de schermen en ik heb veel meer tijd om me te richten op specialistisch onderhoud en me meer toe te leggen op advies en de uitbouw van ons gloednieuwe merk.

Wat is het grote verschil tussen Pennekamp Fietsen en Goodrides?

Bij Pennekamp Fietsen verkochten we een heel divers aanbod, maar de kwaliteit en beschikbaarheid van sommige merken en modellen lieten wel eens te wensen over. Voor Goodrides hebben we daarom uitsluitend de uitblinkers uit het midden- en hoogsegment geselecteerd. Ons assortiment is afgestemd op de serieuze fietser, die vooral láng plezier wil hebben van een fiets. Het aantal merken en modellen is teruggeschroefd, en zo hebben we ons kunnen specialiseren. De modellen die wij nu verkopen, hebben stuk voor stuk een onbetwistbare prijs-kwaliteitverhouding en we kunnen vlot aan onderdelen komen. Het gaat niet snel stuk, maar als dat toch gebeurt, kunnen we het in no-time repareren.

Misschien een vervelende vraag, maar waarom zou ik mijn volgende e-bike niet gewoon online bestellen in plaats van in jullie winkel?

Ik kan een verhaal vertellen over inferieure kwaliteit en slechte montage, we komen dat veel tegen. Het is niet vaak de kwaliteit, maar de lagere prijs waardoor men besluit online te kopen. Dat die korting ergens anders terugverdiend moeten worden, kan iedereen bedenken. Toch komt dat besef wel eens te laat. Dure reparaties, die met een goede afstelling en instructie niet nodig waren geweest, laten die lage aanschafprijs als sneeuw voor de zon verdwijnen. Koop je je fiets bij de speciaalzaak in plaats van bij een ‘dozenschuiver’, dan rij je vaak jaren later nog steeds met plezier rond. Maar goed, ik laat de keuze tussen korting of kwaliteit graag aan de klant over. Het is goed dat mensen wat te kiezen hebben!